26 oktober 2011

Det ultimata farsdagskortet

Nu är det snart farsdag och detta kort blir perfekt, både skjorta och slips på en gång. Jag har använt ett papper i svart kartong i mått 15*24 cm som jag vikt på mitten som en bok. Sedan har jag klippt till en skjortframsida i det gråa mönstrade pappret som är 14,5*11,5 com. På den översta kortsidan så har jag mitt på skurit ner 5 cm och vikt ut som kragsnibbar där den övre delen av kragen är ca 2 cm (det beror lite på vad som blir snyggast mot mönstret på pappret). Jag har klistrat den mönstrade "skjortan" på framsidan av det svarta kortet så att det blir en liten svart ram runt om. Jag har klippt ut en svart slips som jag embossat Kortmakarens stämpel "På farsdag" i silver på snedden och dekorerat med en silverfärgad blingsten. Bröstfickan är också utklippt i svart och i den har jag klistrat en vit näsduk samt en röd ros. Fickan är dekorerad med silversöm och en silvrig blingsten. Det röda banden knöt jag dit som balans till den röda rosen. Inuti har jag embossat "Grattis" med Kortmakarens stämpel med samma typsnitt som "På farsdag".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar